Welcome to ateydoonas.blogspot.com

Monday, March 5, 2012

biar la kosong:)

salam..hyep!

dah lama tak buat sesi luahan perasaan..klu dulu rajin..huhu..skang ni, sume x de masa..ermm..
makin lama, I makin seronk tok berdiam..huhu..kenapa?

sebab bila diam, kita makin kenal diri kita sape..look forward!huh..
lately, mcm kerap sgt bersedih.. I tak mampu nak cerita dekat sapa2..even kawan yang rapat..bukan ape, tkt org bosan dengan cite kite..

bila dah masuk umo 22 ni, rasa makin takut..takut dengan ujian yg semakin mnduga..kalau nk cerita pasal kahwin?huh..biase la..ramai yg tnye..tp, jwpn tetap TIDAK!calon? tak dapat nk jawab soalan tuh..sume nye akan jadi ENTAH LAH..

apa yang hati cakap kadg2 ada yg betul ada yg tak..tp, kali ni semakin tekad tok saya tidak menerima kehadiran 'L'..cukup2 la tok I kenal..mungkin tak ada jodoh saya di dunia ini..

bila orang selalu tanya..kau bila nak kurus?huhu..
still tak dapat jawab..sebab yg complaint tu lagi banyak dri yang nak menolong & support..
sedih tak orang cakap mcm tu?
mesti la..sebab org dh pndg rendah kat dri yg gemuk ni..bak kata lelaki kan, siapa nak perempuan gemuk?huhu..(kau kena terima kenyataan tu ka)...
bila cerita mcm ni, nnt ada pulak yg ckp..anak dara, mesti la kena jaga bdan..ni tak kwen lagi badan dah mcm mak orang..huh!tamparan hebat tu..
bukan la nak mnta simpati..tp, this is my blog! huhu..

memang la klu ikutkan fedup bdan mcm ni..tp, x guna nak berubah kalau org x ley trime dri kita seadnya..
betul kan? 

mybe saya tak cantik mcm bidadari..
sebab saya gemuk orang tak boleh terima saya..
sebab si gemuk dh tertulis yg si gemuk x ley kwn ngan sapa2..
sebab si gemuk tak layak tok sapa2..
sebab si gemuk ni hanya memalukan bila keluar bersama..
sebab si gemuk ni tak ada apa yg perlu dibanggakan..
sebab si gemuk ni memang tak ada yg nak!

dan sebab tu si gemuk hanya akan menjadi barang mainan lelaki..
sebab lelaki mmg x kan dpt terima perempuan yg gemuk..tu FAKTA! sejauh mana pun mulut boleh kata terima, tapi tak pada hati..bila hati mula menilai, ia tak kan bertahan lama..

biarla kekosongan itu diisi dengan keimanan dan taqwa..sebagai hamba, saya hanya mampu bersujud dan berdoa semoga DIA mendengar setiap doa2 yang dipohon..sekiranya jodoh saya tiada di dunia, kau izinkan lah aku bertemu dengan jodohku di akhirat kelak..

Ya Allah, kau ampunilah segala dosa-dosaku..dosa-dosa yang telah aku lakukan padamu..kau izinkan lah ku untuk sentiasa mensyukuri nikmat yang telah kau kurniakan padaku..kau berikanlah aku petunjuk untuk sentiasa berada di jalanmu..untuk aku sentiasa mentaati perintahmu dan meninggalkan larangamu..
Ya Allah, aku tidak mampu menahan rasa sedih dihati..aku hanya mampu berdoa untuk sentiasa berada dekat denganmu..
Ya Allah, mungkin dugaan yang kau berikan ini ada hikmah disebaliknya..tetapi, aku bermohon kepadamu agar kau kuatkan diri ku tok menghadapi segla ujian daripada-mu..
Ya Allah, aku tidak mampu untuk mencari jodohku..aku serahkan padamu kerana kau maha mengetahui apa yang terbaik untukku..
sekiranya tiada jodohku di dunia ini, kau ketemukanlah jodohku di akhirat..sesungguhnya hati ini sudah terhenti tok berusaha mencari jodoh itu..
Ya Allah, dengan segala pujian hanya padamu, kau izinkanlah aku untuk menjaga ibu bapa ku sehingga nafas mereka yg terakhir..aku ingin berbakti kepada mereka kerana mereka la yg terbaik untukku..kau izinkan la aku untuk menjadi anak yg solehah pada mereka kerana mereka adalah ibu bapa yang amat saya cintai..
Ya Allah, dengan segala limpah dan rahmatmu, yang maha penyanyang, pengasih, maha mengetahui segala-galanya, kau perkenan kan lah doa2ku..amin..

*sorry kawan2, x dapat kawal emosi..