Welcome to ateydoonas.blogspot.com


Wednesday, November 30, 2011

hati kejam atau hati dendam?

Assalammualaikum..

Sihat tak semua? Ermm..dulu kalau muqaddimah entry jer, hai la, hello la and macam2 la..Tapi, skang ni tak dah.. Assalammualaikum..Ia mengingatkan I pada seseorang.. dia kata, jangan la cakap hello atau hye..cuba bagi salam, kan orang islam? Wow!rindu dia sebenarnya!si awan biru!arghhh...

Ermmm..tau tak ari ahad hari tu, I rasa Allah tunjukkan segala2nya dekat I. Mungkin sebelum ni, I berbelah bagi, tapi disebabkan doa itu, I rasa itu yang DIA tunjukkan kat I..Apa yang I harapkan, itu la kali terkahir I akan menangis disebabkan lelaki.

I tahu, mesti ada followers yang pikir I ni minta simpati tulis kat blog macam ni..tapi, I tak kisah, ni I punya BLOG! lagipun, mulut orang and apa yang orang fikir, kita tak boleh halang. Kita jer yang rase pahit manisnya. Betul tak? Thanks jugak to all yang sudi support I.. Sowie kalau ada blog yang tak sempat follow..sgt bz skang ni!huh..


hati kejam atau hati dendam? which one?


Nak tahu kenapa? sebab lepas ni apa yang jadi I akan kejamkan hati I untuk tak menerima mana2 lelaki!haha..(dah memang tak ada laki nak kat kau pun ieka!)gemuk kan?hahaha...it's okay..tu memang azam..laki skang ni, tak boleh nak diagak..I tak minta yang perfect, cuma sudi menerima seadanya sudah la kan?kalau rasa nak bahas isu cantik or tak, gemuk or kurus..so, tak payah buat laki la macam tu..nampak sgt dah tua nanti, ermm..malas nak cakap..memang tak semua laki jahat..tapi, macam I cakap..I akan pertahankan hati yang kejam tok menerima kehadiran lelaki..haha..bunyi mcm poyo kan? suka hati korang la nak cakap apa! tapi, kalau Allah dah berkehendak lain, kalau ada jodoh, pasti la dengan lelaki jugak kan?ermmm..cuma, buat masa sekarang ni, belum ada rasa lagi and cukup2 la orang tak IKHLAS jer yang datang..penat sangat dah!

hati dendam?


I tak nak ajar diri I menjadi yang pendendam..sebab ia sgt bahaya!sebab kalau kita berdendam, kita sendri yng sakit..biarlah terluka mcm mane pun tapi kita hanya doakan orang yg kita tak suka tu, ke arah kebaikan. Bila hati kita berdendam, fizikal luaran paling ketara nampak!makeup la macm mana pun, tapi kalau hati dah setting benda tak baik, yang keluar pun tak baik jugak la..hati dendam ni sgt tak baik okay?so sama2 la kita jauhkan..kalau kita tak tolong diri kita, sapa lagi kan? just simple, buat hal yang menggembirakan hati!dekatkan diri dengan Allah..Allah tahu apa yang kita fikirkan. Doa adalah penghubung antara hambanya dengan penciptanya..Rajin2 baca quran..


p/s: sempena Maal Hijrah yang baru jer lepas ni, sama2 la kita buat perhijrahan baru dalam hidup..Mana yang terkurang, kita tambahkan..minta la ampun daripada Allah, sebab DIA maha pengampun.


1 comment: